+(374) 237 23034 | [email protected]
Արմավիր ինֆոտունը «Քաղաքացիական հասարակության դերի բարձրացում Արմավիրի մարզում» ծրագրի շրջանակներում մեկնարկել է 2022 թվականին իրականացվող գործողությունների շարքը, որոնցից առաջինը Արմավիրի մարզի ուսուցիչների մասնագիտական ակումբի ստեղծումն է:
Ակումբը ենթադրում է ուսուցիչների կողմից ինքնակառավարվող ոչ ֆորմալ հարթակ, որը հնարավորություն է տալու ուսուցիչներին իրականացնել մասնագիտական քննարկումներ, լավագույն փորձի փոխանակում, համագործակցություն, ոլորտային հանդիպումներ, այլ կերպ ասած՝ ստեղծվելու է ոչ ֆորմալ միջավայր, որը կնպաստի մասնագիտական աճին:
Մինչ բուն ակումբի ստեղծումը ԱԶԿ ՀԿ թիմը Արմավիրի մարզի կրթության ոլորտի շուրջ 50 ներկայացուցիչների հետ իրականացրեց քննարկում «World cafe» ֆորմատով, որի նպատակը կարիքների և կարողությունների գնահատումն էր, ինչպես նաև կրթության որակի բարելավման համար առաջարկների հավաքագրումը:
Հանդիպման մեկնարկին ուսուցիչներին ողջունեց ԱԶԿ ՀԿ նախագահ Նաիրա Առաքելյանն, ով նշեց, որ կրթության ոլորտում բարեփոխումների քայլերն ՀԿ-ն իրականացրել է դեռևս 2014 թվականից, այդ ժամանակվանից առկա էր ակումբի գաղափարը: Իսկ դպրոցների հետ համագործակցությունը, գրեթե, բոլոր ծրագրերի մասն է կազմում մինչ այժմ:
Գործընկեր Եվրասիա համագործակցություն հիմնադրամի ծրագրերի ղեկավար Միքայել Հովհաննիսյանը իր խոսքում կարևորեց ոլորտի ներկայացուցիչների կողմից ինքնազարգացման, ժամանակակց լավագույն փորձի ներառման ցանկությունը:
Իրականացված քննարկման թեմաները հինգն էին, դրանք ներկայացնում էին կրթության ոլորտի խնդիրները տարբեր տեսանկյուններից՝ կրթության բովանդակություն, կրթության մեթոդաբանություն, ավագ դպրոցի դերը մասնագիտական կողմնորոշման համատեքստում, ինչպես նաև դպրոցի դերը համայնքում:
Չնայած նրան, որ նոր չափորոշիչներով աշխատանքը դեռևս պարտադիր պայման չէ, կարևոր էր դրանց որոշ սկզբունքների մասին ներկայացնել մասնագետներին հատկապես, որ շատ հարցեր դեռևս անպատասխան են:
Շարունակական կրթության փորձագետ Լուսինե Խառատյանի ելույթը հենց կրթության ոլորտում սպասվող փոփոխությունների մասին էր, որը բուռն քննարկում առաջացրեց մասնակիցների շրջանում:
— Կրթական այս պարադիգմայում, ենթադրվում է, որ մենք բոլորս ունենք փորձ, որը արժեքավոր է և պետք է դառնա կրթական գործընթացի մաս, և ձեզ վերապատրաստողները պետք դա հաշվի առնեն: Այլ է աշխատանքը տարրական դասարանների դեպքում. նրանք դեռ փորձ չունեն, որը չի խանգարում կրթական պրոցեսին, այդ առումով գիտելիք տալն ավելի հեշտ է, և գուցե ավելի հեշտ է հմտություն ձևավորելը:
Շատ կարևոր բան կա, որը կրթական համակարգում չի կիրառվում, բայց երևի ավելի շատ պետք է դրանով զբաղվենք , դա անդրադարձն է, այսինքն՝ ոչ թե ուղղակի առաջադրանքներ տալ, այլ փորձել անընդհատ քննարկել իրենց հետ և ստանալ անդրադարձ, դա այն է, որը պետք է ժամանակի ընթացքում ինտեգրել:
Մի կարևոր փորձ էլ կա, որը շատ ուսուցիչներ կիրառում են, դա այն է, որ ոչ միայն ուսուցիչն է աշակերտի հետ աշխատում, այլ նաև աշակերտներն են իրար հետ աշխատում, սա արդեն իրականացվելու է ավելի հաճախ, քան նախկինում, այն զարգացնում է սովորողի համագործակցային հմտութունները:
Նշեմ, որ նախագծային (պրոյեկտային) ուսուցումը դառնալու է պարտադիր բաղադրիչ: Կարողունակությունները մեկ առարկայով չեն ձևավորվում, այլ մի քանի առարկաների միջոցով: Հենց դրա համար, շատ դպրոցներում, որոնք աշխատում են նախագծային ուսուցման մեթոդով, ընտրում են մեկ թեմա, և մի քանի առարկաների ուսուցիչներ կիսամյակի ընթացքում հենց այդ թեմայի վերաբերյալ գիտելիքներ ու հմտություններ են ձևավորում:
Ներկա ուսուցիչները ներկայացրեցին իրենց փորձերից որոշ օրինակներ, որոնք ըստ էության այն էին, ինչը ակնկալում է նոր կրթական չափորոշիչը: Մասնակիցները հատկապես գնահատում էին գործընկերների լայն շրջանակների հետ շփումների հնարավորությունը և փորձի փոխանակումը:
Քննարկումից բացի ուսուցիչները ծանոթացան նաև դրամաշնորհների տրամադրման կարգին, որը ներկայացրեց Արմավիր Ինֆոտան ծրագրի ղեկավար Լիլիթ Գրիգորյանը:
Ապրիլ ամսվա ընթացքում շրջանառվելու է ձևաթուղթ, որը լրացնելով, ուսուցիչները կներկայացնեն մեծ և փոքր ծրագրերի գաղափարներ: Լավագույն ու հետաքրքիր ծրագիր ներկայացրած 30 ուսուցիչներ կանցնեն վերապատրաստումներ, որից հետո կզարգացնեն իրենց գաղափարները` դրանք դարձնելով դրամաշնորհային հայտ:
Փոքր դրամաշնորհները տրամադրվելու են չորս գաղափարների:
Ծրագրերի իրականացումից հետո ուսուցիչները կրթության ոլորտի փորձագետի աջակցությամբ արդեն կձևավորեն ուսուցիչների ակումբը, որը կդառնա ինքնուրույն գործող խումբ: Արմավիրի զարգացման կենտրոնը ակումբի հանդիպումների համար տրամադրելու է տարածք, ինչպես նաև հնարավորության պարագայում տեխնիկական և փորձագիտական աջակցություն, հետագայում իրականացվող կրթական ծրագրերին՝ օժանդակություն:
«Արմավիրի զարգացման կենտրոն» հասարակական կազմակերպությունը «Քաղաքացիական հասարակության դերի բարձրացում Արմավիրի մարզում» ծրագիրն իրականացնում է Եվրասիա համագործակցություն հիմնադրամի կողմից Շվեդիայի միջազգային զարգացման գործակալության, Սիդայի աջակցությամբ իրականացվող «Աջակցություն քաղաքացիական հասարակությանը՝ հանուն բարեփոխումների վրա ներգործության» ծրագրի շրջանակում։